Finansų naujienos

2019 metų pradžia kai kuriems buvo ypač sėkminga versle tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Kol vienos įmonės vysto ir plėtoja verslo idėjas Lietuvoje, gerindami vietinę nekilnojamojo turto rinką, kitos kuria saldžiuosius produktus ir pagrinde orientuojasi į užsienio valstybes.

Nekilnojamojo turto rinka auga

Statybų verslo įkūrėjas Saulius Vepštas džiaugiasi savo įmonės „Malisa ir Ko“ sėkme ir dalinasi mintimis apie nekilnojamojo turto rinką Lietuvoje. Anksčiau dirbęs Vakarų Europos šalyse, verslininkas pasisėmė vertingos patirties ir grįžęs į Lietuvą įkūrė nuosavą statybų bei remonto darbų įmonę. „Malisa ir Ko“ užsiima namų statyba nuo pamatų bei pilnu naujo būsto įrengimu.

Saulius teigia, kad stebėdamas bankrutuojančius konkurentus, jis įsitikino vienu pagrindiniu dalyku – namus statyti turi statybininkai, o ne kitas profesijas turintys, pinigus taupantys žmonės. Vepštas įsitikinęs, kad nekilnojamojo turto rinka Lietuvoje sparčiai juda į priekį. Dabar žmonės vis dažniau patiki namų statybą ar įrengimą profesionalams, todėl mažėja statybinio broko galimybė. Verslininkas taip pat džiaugiasi, kad net 80% klientų apie jo įmonės teikiamas paslaugas sužino ne iš „Google“ ar reklamų, o iš buvusių klientų. Toks dėsningumas skatina tobulėti ir darbus mokytis atlikti dar geriau bei kokybiškiau.

Tačiau, Saulius teigia, kad kartais tenka prašyti pagalbos. Klientų įmonė turi labai daug, todėl dažnai nepakanka pinigų langams, durims, ar kitoms įrengimui būtinoms dalims. Gamyklos dažniausiai reikalauja pilnos sumos, o klientai ją sumoka tik po kelių mėnesių, kai darbas jau būna pilnai atliktas. Būtent todėl, verslininkui kartais tenka imti paskolą iš banko. Tam, kad pagerintų situaciją, Saulius naudojasi nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) paslaugomis, kuri padeda gauti geresnes sąlygas banko paskoloms.

Lietuviškas šokoladas užsienyje

Kol Lietuvoje auga ir tobulėja nekilnojamojo turto rinka, užsienis mėgaujasi Lietuvoje gaminamu netradicinio skonio šokoladu. UAB „Mulate“ („Chocolate Naive“) įkūrėjas Domantas Užpalis teigia, kad šis ypatingo skonio šokoladas keliauja po visą pasaulį – į JAV, Aziją, Europą, Japoniją. Tačiau, jis yra mėgstamas net Mongolijos, Kinijos ar Singapūro gyventojų.

Domantas teigia, kad šokolado gamyba yra labai sudėtingas procesas, laikomas vienu sudėtingiausių maisto pramonėje. Būtent todėl verslininkas didžiuojasi savo produktu bei tiki, kad galbūt vieną dieną įdomusis šokoladas taps įmonės kulinariniu paveldu. Šokolado meistrai bando išgauti pačius įvairiausius skonius. Šiuo metu jau egzistuoja šokoladai su saldymedžiu, tahini pasta, bičių duonele, kefyru, dumplainiais ir net baravykų skonio.

Domantas aiškina, kad visada bando idealiai suderinti ingredientų ir šokolado skonį. Jo nuomone, baravykai turi riešutinį poskonį, kuris puikiai papildo šokolado skonį. Verslininkas pasakoja, kad tik sukūręs šia verslo idėją jis žinojo, kad pagrinde reikės orientuotis į eksportą, nes Lietuvos rinka yra pernelyg maža tokio tipo produktui. Tik pradėjęs idėjos įgyvendinimą jis neturėjo jokios pagalbos ir paramos. Būtent todėl reikėjo įdėti labai daug darbo tam, kad atsirastų galimybė išvažiuoti į užsienį ir pristatyti savo produktą kitoms rinkoms. Tačiau, tokia sudėtinga ir ankstyva pradžia padėjo nutiesti sėkmės kelią ir sėkmę išsaugoti iki šių dienų.

Domantas Užpalis teigia, kad vėliau prie eksporto idėjos įgyvendinimo prisidėjo Lietuvos verslo agentūros administruojama Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimo priemonė „Naujos galimybės“. Verslininkas teigia, kad šis finansavimas palengvino verslo idėjos įgyvendinimo kelią. Domantas Užpalis tikina, kad norint sukurti sėkmingą verslo idėją svarbu mėgautis procesu ir turėti aiškų planą. Tačiau, dar svarbiau yra visuomet atsiminti savo galutinį tikslą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *