Smegenų mankšta – ne tik malonus laisvalaikio praleidimo būdas, bet ir puiki protinės veiklos stimuliacija. Loginiai žaidimai, pasižymintys savo universalumu ir įvairove, jau seniai pelnė populiarumą tarp įvairaus amžiaus žmonių. Jie ne tik suteikia smagią pramogą, bet ir padeda lavinti loginį mąstymą, atmintį, koncentraciją bei problemų sprendimo gebėjimus. Taigi, šiame straipsniai pateikiami 3 populiariausi loginiai žaidimai.

Populiariausi loginiai žaidimai nepapsieina be šachmatų

populiariausi loginiai žaidimaiŠachmatai – tai klasika tapęs strateginis dviejų žaidėjų stalo žaidimas, kuriame protas ir kantrybė susipina į įtemptą intelektualų mūšį. Žaidimas vyksta ant specialios 64 langelių lentos, tarsi miniatiūrinio mūšio lauko, kuriame išdėstytos 32 figūros – 16 baltųjų kariuomenės ir 16 juodųjų. Kiekviena figūra – karalius, dama, bokštas, rikis, žirgas ir pėstininkas – turi unikalius judėjimo ginklus, o žaidimo tikslas – taip manevruoti savo jėgomis, kad priešininko karalius atsidurtų beviltiškoje padėtyje, vadinamoje matu.

Šachmatų partija prasideda nuo pirmojo ėjimo, kurį atlieka baltieji. Kiekvienas žaidėjas pakaitomis juda viena savo figūra pasirinkdamas jai laisvą langelį arba puldamas priešininko figūrą. Judėjimų taisyklės kiekvienai figūrai skiriasi:

  • Karalius – svarbiausia figūra, kurią privalo saugoti abu žaidėjai. Jis gali judėti viena kryptimi (aukštyn, žemyn, kairėn, dešinėn) arba įstrižai po vieną langelį. Karalius negali judėti į langelį, kuriame jam gresia pavojus.
  • Dama – galingiausia figūra, galinti judėti bet kuria kryptimi (aukštyn, žemyn, kairėn, dešinėn ir įstrižai) bet kokiu atstumu.
  • Bokštas – gali judėti tiesiai aukštyn, žemyn, kairėn arba dešinėn bet kokiu atstumu.
  • Rikis – gali judėti įstrižai bet kokiu atstumu.
  • Žirgas – juda unikaliu „L” formos judesiu: du langeliai viena kryptimi ir vienas langelis statmenai jai.
  • Pėstininkas – gali judėti tik į priekį vienu langeliu, išskyrus pirmąjį ėjimą, kai gali judėti dviem langeliais. Pėstininkas gali pulti tik įstrižai, į kaimyninius langelius.

Šachmatai – tai ne tik azartiškas žaidimas, bet ir puiki intelekto mankšta. Žaidžiant lavinamas loginis mąstymas, atmintis, koncentracija, gebėjimas numatyti keletą žingsnių į priekį bei priimti apgalvotus sprendimus. Be to, šachmatai gali padėti pagerinti problemų sprendimo gebėjimus, ugdyti kantrybę, drausmę. Svarstantys kokie yra populiariausi loginiai žaidimai, turėtų žinoti, kad šis laikomas bene sunkiausiu.

GO: Juodų ir baltų akmenų kova ant lentos

GO – tai senovės strateginis stalo žaidimas, kuriame du žaidėjai, naudodami juodus ir baltus akmenis, siekia užimti kuo daugiau teritorijos ant specialios 19×19 langelių lentos. Žaidimo taisyklės yra paprastos, tačiau strategijos – begalinės. Šis žaidimas ypač populiarus P. Korėjoje ir Japonijoje.

Kaip žaisti:

  1. Žaidėjai paeiliui deda po vieną akmenį ant tuščių lentos langelių.
  2. Akmuo negali būti dedamas į vietą, kuri jau yra užimta kito žaidėjo akmenimis.
  3. Akmuo turi turėti bent vieną laisvą kaimyninį langelį (horizontalų, vertikalų ar įstrižainės).
  4. Jei priešininko akmuo ar akmenų grupė neturi laisvų langelių, jie apsupami ir pašalinami iš lentos.
  5. Laimi tas žaidėjas, kuris kontroliuoja daugiau teritorijos (lentos langelių) ir turi daugiau akmenų apsuptų priešininko akmenų.

Go – tai ne tik žaidimas, bet ir menas, filosofija bei gyvenimo būdas. Šis senovinis žaidimas gali sužavėti jus savo paprastumu ir begalinėmis strategijomis, leisdamas atrasti vis naujų iššūkių ir tobulinti savo protinius gebėjimus.

Šaškės: klasikinis mūšis ant juodos ir baltos lentos

Šaškės – tai klasika tapęs strateginis stalo žaidimas, kuriame du žaidėjai, naudodami atitinkamai 12 baltų ir 12 juodų šaškių, siekia nukirsti visas priešininko šaškes arba įspęsti jį į tokią padėtį, kad jis nebeturėtų galimybės atlikti jokio ėjimo. Žaidimas vyksta ant specialios 8×8 langelių lentos, kurioje šaškės juda tik įstrižai po vieną langelį.

Kaip žaisti:

  1. Žaidimą pradeda baltosios šaškės.
  2. Žaidėjai paeiliui juda savo šaškes į laisvus langelius įstrižai.
  3. Šaškė gali peršokti per priešininko šaškę, jeigu už jos yra laisvas langelis. Peršokus priešininko šaškė nukertama ir pašalinama iš lentos.
  4. Jei šaškė gali atlikti kelis kirtimus vienu ėjimu, ji privalo juos visus atlikti.
  5. Šaškė, pasiekusi galinę priešininko eilutę, tampa dama. Dama gali judėti ne tik įstrižai, bet ir tiesiai aukštyn, žemyn, kairėn ir dešinėn.
  6. Laimi tas žaidėjas, kuris nukerta visas priešininko šaškes arba įspeičia jį į tokią padėtį, kad jis nebeturėtų galimybės atlikti jokio ėjimo.

Šaškės – tai ne tik azartiškas žaidimas, bet ir puiki protinės veiklos treniruotė. Žaisdami šaškes lavinsite loginį mąstymą, atmintį, koncentraciją ir gebėjimą priimti apgalvotus sprendimus. Be to, šaškės gali padėti pagerinti problemų sprendimo gebėjimus, ugdyti kantrybę ir strateginį mąstymą.

Tai yra trys populiariausi loginiai žaidimai. Kuris iš jų yra jūsų mėgstamiausias?